امروز کتابخوانى و علم آموزى، نه تنها یک وظیفه ى ملى، که یک واجب دینى است.
براى یک ملت، خسارتى بزرگ است که افراد آن، با کتاب سر و کارى نداشته باشد.
توقع من از همه ى مردم این است که کتاب و کتابخوانى را جدى بگیرند.
در جامعه ى اسلامى، کتابخوانى باید همگانى و فراگیر شود.
در جامعه ى کتابخوان، پدیدآورنده ى کتاب و عرضه کننده ى آن، باید گرامى داشته شود.
دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى شود.
فرآیند کمال بشرى به وسیله ى کتاب تحقق مى یابد.
کتاب خواندن براى یک ملت، یک فریضه و یک واجب است.
کتابخوانى باید همانند کارهاى روزانه در زندگى مردم وارد شود.
کتاب خوب، یکى از بهترین ابزارهاى کمال بشرى است.
کتاب، دروازه یى به سوى جهان گسترده ى دانش و معرفت است.
کتاب، مادر تمدنها و نیز عصاره ى آنها است.
کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده هاى بشرى و گنجینه ى بزرگترین ثروتهاى بشر، یعنى دانش و تحقیق است.
من مى گویم بایستى جوانان، پیران، مردان، زنان، شهریها، روستاییها و هر کسى که با کتاب مى تواند ارتباط برقرار کند، باید کتاب را در جیبش داشته باشد و تا یک جا بیکار نشست - مثل اتوبوس، تاکسى، مطب پزشک، اداره، درِ دکان وقتى که مشترى نیست، در خانه به هنگام اوقات فراغت - کتاب را دربیاورد و بخواند.
ما را در سایت کتابخانه شهید مطهری اسلامشهر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 128